Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

26 Maart 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Jaaa, we zijn in Thailand!

Zo de eerste dagen hebben we doorgebracht in Bangkok. Bangkok is een moderne, drukke stad met veel smog, verkeer, autoriksha's, allerlei soorten mensen, redelijk modern. We hadden een relaxed hotelletje met zwembad. En heet dat het er is! We hebben de eerste dag gebruikt om bij te komen van de jetlag. We hebben gewandeld, heerlijk Thais gegeten, parkje bezocht en voor het eerst in mijn leven een pedicure gehad.
Na 2 dagen wilden we toch maar wat meer rust en hebben we Bangkok verlaten. Via de floating markets zijn we naar Kanchaburi gegaan. De floating market bestaat uit een markt in en om het water, waar je met een bootje door heen kunt varen. Aangezien wij heel laat waren, was de markt eigenlijk al dicht. Gelukkig was er wel een soort van bokswedstrijdje waarbij de een de ander van een balk moest slaan. Leuk om te zien!
Daarna zijn we dus naar Kanchaburri gegaan, bekend om the bridge over the river Kwai. Dit is een spoorbrug die de Jappen hadden laten bouwen en waarbij veel mensen (gevangenen) zijn overleden. We wonen hier een paar dagen in een drijvend huisje met veranda. Erg mooi. De omgeving hier doet me denken aan Kerala. Veel groen, rijstvelden, palmbomen, en elke middag vanaf een uurtje of 4 heel wat regen. We hebben de afgelopen dagen met een scootertje de omgeving bekeken. We zijn naar de Erawan watervallen geweest. Deze had 7 levels en was zeer lieflijk. we konden daar ook zwemmen. Ook hebben we een paar tempels bezocht die halverwege de bergen gebouwd waren. Dat betekent dus veel klimmen! Gister hebben we maar een Thaise massage genomen om lekker bij te komen van alle fysieke inspanningen. En verder veel aan het lezen en luieren.
Morgen is het plan om naar het zuiden te gaan. We gaan in een keer door naar Ko Phag Nan, een eilandje waar Douwe in ieder geval een paar weken wil chillen. En ik heb nu ook wel zin om lekker aan een wit zandstrand te liggen en de eilanden te bekijken!

• 26 Maart 2009 - 17:53

Diego En Josien:

mooie verhalen...
    hier ook alles goed, groetjes uit paraguay!!

• 26 Maart 2009 - 19:14

Mathil:

Heej fientje! Klinkt heerlijk daar! Geniet ervan, ben jaloers op je witte stranden en de zon! Hier is het guur en herfstig, dus we lezen af en toe graag jouw verhalen over het betere leven :-) liefs!

• 27 Maart 2009 - 07:35

Pauline:

Klinkt goed!!! Geniet er maar flink van, want hier is het koud en regenachtig!! x

• 27 Maart 2009 - 12:27

Carolien:

Vi wat actief allemaal, gelukkig neem je ook je rust, herkende ja al bijna niet meer terug ;-)... Geniet ervan!

• 28 Maart 2009 - 11:53

Vanes:

Ben blij dat je evengoed aan het trainen bent voor de Alpen!

• 30 Maart 2009 - 13:58

Vinaya:

GENIET VINAYA.Groeten aan DOUWE.
    Hier komt lente eindelijk.

• 30 Maart 2009 - 14:03

HE, ,,HIer Moet CIN,:

Dus nogmaals, voor de vakantiegangers ,
    Heel fijne Vakantie,
    Voorzictig,,hoor