Eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Eiland

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

14 April 2009 | Thailand, Ko Pha Ngan

Ik zit inmiddels ruim 2 weken op het eiland Ko Pha Ngan te luieren op een heerlijk strandje. We hebben een hutje op de rots aan een mooie baai. Na al dat luieren, toch maar besloten om actief te doen. We volgen een duikcursus en gaan morgen onze Padi halen. Whoehoe! Wel spannend hoor. Ik was vanochtend erg zenuwachtig, schoot nog in paniek in het water, maar uiteindelijk heb ik alle testjes uitgevoerd. We hebben echt zo veel vissen gezien. Morgen nog een duik, en dan hebben we een diploma!
We hebben gister het Thaise Nieuwjaar gevierd. We leven nu ongeveer in 2552. Iedereen is dan op straat en gooit met water. Van oud tot jong, Thai en westerlingen, veel muziek en gedans! Het vindt gewoon plaats overdag op straat. De auto's zijn volgeladen met mensen en tonnen water. En ook iedereen aan straat gooit met water. En denk maar niet dat je droog kan blijven. Je rijdt langs op je brommertje en echt emmers waters worden over je heen gegooid. En ook maken ze je wangen wit met babyzalf. Shongkran, heet het.
We hebben trouwens nog veel regen gehad. Er bleek een storm over heel Thailand te zijn, dus regen, onweer en wind. Maar dat maakt niet uit. Het is wel een lekkere afkoeling. Als de zon schijnt, is het meteen onwijs heet. We merken trouwens niks van de onrusten in Bangkok. We krijgen wel iets mee, maar hier is alles gelukkig vredig en lieflijk.
O ja, en dan vergeet ik nog te vertellen over de moon parties. Eerst was er de half moon party. Dit werd in de jungle gevierd. Echt super, een dancefeest in de jungle. Daarna was er de full moon party. Daar staat dit eiland ook bekend om. Dit was op het strand, ook met dance muziek en veel toeristen, duizenden mensen. Het was leuk om er bij te zijn, maar ik had er meer van verwacht. Ik had meer hippies verwacht en dat het allemaal wat zweveriger was. De half moon party midden in de jungle is dat toch veel leuker.
Het Thaise eten is trouwens zo heerlijk! Bijna elke dag een heerlijke rode curry en een bananen lassie.
O en tot slot, we hebben ook nog op een olifant gezeten!! Coool!

• 14 April 2009 - 16:43

Agnes En Jos:

Hallo Vinaya,

Leuk om je verhaal te lezen. Geniet maar lekker daar in Thailand!

• 15 April 2009 - 06:57

Josien:

Mooi mooi!
    Hoe lang blijf je nog??
    Ik heb nog een cadeautje voor je... xx

• 15 April 2009 - 07:36

Pauline:

Hey V!

Wauw!! Dat zijn pas avonturen!! Geniet er flink van en drink nog maar een bananen lassie namens mij! ;)

x

• 15 April 2009 - 08:37

Lenneke:

WOW!! Klinkt goed allemaal. Wanneer ga je weer trainen voor de alpen? ;-) Geniet ervan, xx

• 15 April 2009 - 09:05

Cin :

He,,,,,Avontuur dame |geniet maar,,,,,Maar wel voorzichtig,,hoor,,,,Groetjes aan Douwe.,,,
    Groeten van Pa.
    doeiiiiiiiiiiiiiiii
    ma.

• 15 April 2009 - 19:10

Nathalie:

Dat klinkt geweldig! Word er wel een beetje jaloers van hoor...
    Veel plezier nog verder!

• 22 April 2009 - 09:06

Josien:

Gefeliciteerd met je verjaardag!!

• 22 April 2009 - 15:50

Mathil:

GEfeeeliciteeerd fientje! Maak er iets leuks van (dat lijkt me niet een al te grote uitdaging, zo op zo'n tropisch eiland :-p)
    xx mathil

• 26 April 2009 - 10:37

Cin:

IK wou neuwe reportage lezen maar niks gevonden.Alles goed met jullie?????
    Geniet nog en tot lezens of ziens....Ma