Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Van zuid naar noord - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Van zuid naar noord

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

26 April 2009 | Thailand, Chiang Mai

Zo, het is gelukt. We hebben onze paddy gehaald! We moesten nog wel een dagje terugkomen om wat meer theorie te doen. Het ging niet van een leien dakje, maar ik heb nu een duikbrevet! En mooi dat de zee is!
Nadat de diploma binnen was, hebben we besloten om dit lieflijke eilandje maar te verlaten. We wilden naar de Andamaanse kust, de westkust.
Maar eerst hebben we een tussenstop gemaakt in Kao Sok. Een jungleplaatsje van in de regenwouden met een groot natuurpark. Daar hebben we ook een dagje geslapen op het meer Ciao Lan. Dat is een heel groot stuwmeer, met blauwgroen water, waarin krijtrotsen staan van wel ongeveer 900 meter boven het water uitstekend. Supermooi!!
Daarna zijn we doorgegaan naar Ko Phi Phi. Het alombekende eiland van de beach en de Tsunami. Daar hebben we om 12 uur 's nachts dansend op het strand mijn verjaardag ingeluid! Op mijn verjaardag zelf zou Douwe mij leren windusrfen. Maar na vele strandjes te zijn afgegaan, bleek dat het niet mogelijk was daar. We zijn toen maar blijven hangen op een heel groot strand met palmbomen, heerlijk gerelaxed. De volgende dag zijn we met een speedboot naar het strandje geweest waar de Beach is opgenomen. Zo mooi! Het is een lagune, ingebouwd door hoge krijtrotsen en wit strand. Ik zal zo proberen om wat foto's erop te zetten. Ook hebben we gesnorkeld. Echt duizenden visjes kwamen brood uit mijn hand eten. Vet stoer.
De volgende dag wilden wij eigenlijk weer door. Maar we besloten om toch maar eerst een duik te nemen, nu we ons brevet hadden gehaald. Dus 's ochtends 2x gedoken. Wat toch wel weer spannend was. Maar het is zo mooi, de onderwaterwereld. Ik voelde me ook als een vis. Zeepaardjes hebben we ook nog gezien.
De effecten van de Tsunami waren niet echt waarneembaar daar. Alles was weer opgebouwd en het toerisme draait er ook weer op volle toeren. We zagen nog wel bordjes van vluchtroutes aangegeven, mocht er weer een Tsunami komen.
Na het duiken hebben we de boot gepakt naar het vaste land. We hebben 1 nacht doorgebracht in Patong, het bekendste strand van Phuket. Patong is een grote partyplace met veel toeristen met een groot lang strand. Patong was ook getroffen door de Tsunami, maar weer helemaal opgeknapt. Het uitgaansleven is vrij hot daar. Het staat dan ook bekend om zijn sekstoerisme. Veel meisjes op straat en die aan het paaldansen zijn op een bar. Tja dat moet je dan ook gezien hebben!
De volgende dag hebben we het vliegtuig gepakt om toch ook nog maar het noorden van Thailand te zien. Dat staat bekend om zijn jungle en de mooie natuur. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat heel Thailand uit jungle en tropische regenwoud bestaat. Aangekomen in Chiang Mai, zijn we vrijwel direct naar het ziekenhuis gegaan. Douwe heeft 2 weken terug wondjes op zijn voeten gekregen wat nu geinfecteerd blijkt te zijn. Hij heeft een antibiotica kuurtje gekregen en doet het even rustig aan. Ik heb vandaag een beetje rondgewandeld op de zondagsmarkt hier. Een leuk gezeliig marktje met veel lokale producten. En morgen ga ik een 2-daagse trekking doen bij de grens met Birma op bezoek bij authentieke volkeren! Ik heb er zin in!

• 26 April 2009 - 11:40

Pauline:

Zo te horen hebben jullie een fantastische tijd! Wens Douwe beterschap en veel plezier morgen met je Indiana Jones avontuur!! :)

x

• 26 April 2009 - 11:40

Pauline:

x

• 26 April 2009 - 12:42

Nathalie:

Veel plezier met je trekking!

• 28 April 2009 - 10:31

Cin:

wat een avontuurmeisje....jij VINAYA.....LEUK hoor.
    Beterschap voor DOUWE.
    GROETEN
    En TOT GAOUW
    KUS...MA....
    Als jullie vlucht vertraging,of verandering heeft wil je laat ons weten. Dankje.DOEIIII.

• 28 April 2009 - 19:43

Adisti:

Lieve Vinay en Douwe!

Ik mis toch elk jaar je verjaardag!!! Nog van harte gefeliciteerd!

Klinkt allemaal supergoed wat jullie daar allemaal uitspoken, ben jaloers!
    Beterschap voor Douwe, geniet en spreek je snel!

Liefs, Adisti