Asuncion - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Asuncion - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Asuncion

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

12 Maart 2006 | Paraguay, Asunción

Hoi Allemaal!!!

Na een hectische busreis van ongeveer 24 uur ben ik in Asuncion, de hoofdstad van Paraguay aangekomen. Onderweg heb ik 3 keer van bus verwisseld. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met mijn bagage!
Bij de grens tussen Brazilie en Paraguay was er nog wat oponthoud. De Paraguayse douane wilde geen visum geven, omdat er geen Braziliaanse ´uit´ stempel in mijn paspoort was. Dat betekende dat ik de brug over moest naar de Braziliaanse kant om alsnog die stempel te halen. Ik had geen Braziliaans geld meer. Gelukkig kon ik achterop bij een motortaxi zonder te betalen! Snel een stempel gehaald en ergens achterop een scooter gesprongen om aan de andere kant vd brug weer een Paraguayse visum te bemachtigen. Gelukkig is dit uiteindelijk gelukt. En kon de bus weer verder.

In de bus zaten nog 2 Engelsen, die ook van Asuncion door wilden naar Salta. Dat bleek echter niet mogelijk te zijn. We hebben met zijn 3 een hotelkamer gedeeld. ´s Avonds nog wat rondgelopen en een paar biertjes gedronken in een karaoke bar. En nee, ik heb niet gezongen!

Asucion is verder een rustig plaatsje, waar niet veel te beleven valt. Heel lieflijk, maar ook sloppenwijken gezien daar.
De volgende dag zijn we weer terug gegaan naar het busstation. Ik wilde eigenlijk even naar Bolivia om de zoutvlaktes daar te bekijken. Maar ook dat is niet erg handig vanaf hier. Ik heb nu een ticket geboekt naar Corrientes. Ik ga weer even bij Michele langs en dan van daaruit door naar Salta. En dan toch misschien even naar Bolivia!

  • 12 Maart 2006 - 21:43

    Tamara:

    Ik ben zoóó jaloers!!

    Veel plezier!

    Liefs Tamara

  • 13 Maart 2006 - 09:35

    Silvia (oud-collegaatje):

    Zoutvlaktes in Bolivia moet je zeker doen! Een enorme aanrader!

  • 13 Maart 2006 - 11:38

    Pauline:

    'eigenlijk wil ik even naar Bolivia'... wauw, toe maar :) echt cool man! Hier schijnt de zon vandaag eindelijk!! Veel plezier in Bolivia!!

  • 13 Maart 2006 - 18:31

    Erzina:

    Hey Vinaya,
    wat een goede met het visum zeg, maar gelukkig is het goed gekomen. Wel een beetje jammer van je dat je niet hebt gezingen ;D. Nog een fijne reis en lees je volgende verhaal wel weer :D.
    Liefs Sientje

  • 13 Maart 2006 - 18:36

    Sascha:

    wijs man!!!!!

  • 14 Maart 2006 - 16:47

    Karen:

    Hé Vin! Je hebt al aardig wat kmtjes afgelegd daar! Ennuh, wat dat zingen betreft...jij trekt toch volle zalen?!?!
    Veel plezier, liefs Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Paraguay, Asunción

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: