Naar Bolivia! - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Naar Bolivia! - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Naar Bolivia!

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

15 Maart 2006 | Argentinië, Corrientes

Hallooo!

Ik ben nu in Corrientes, maar niet voor lang. Om 18h00 pak ik de bus richting Jujuy. Van daaruit wil ik proberen om in Bolivia te komen. Dat zal waarschijnlijk vrijdag worden. En dan naar de zoutvlaktes!

Hier is het allemaal nog hetzelfde. Heel gezellig en heel warm. Ik kwam maandagochtend aan in Corrientes. De buschauffeur heeft me ergens in het centrum gedropt, zodat ik niet helemaal naar de busterminal hoefde. Dat was wel fijn. Michele en Sandra zaten al op me te wachten. We hebben een ziekenhuis opgezocht om een hepatitus B vaccinatie te krijgen. Eerst zaten we bij een verkeerde ziekenhuis. Nadat we de juiste hadden gevonden, bleek dat we de vaccinatie eerst moesten kopen bij een farmacia. Daarna weer terug naar het ziekenhuis waar het even snel in mijn arm werd gespoten. Gelukkig hoefde ik niet te betalen hiervoor, alleen voor het vaccin. En dit is een stuk goedkoper dan in Nederland!
´s Middags ben ik meegeweest naar de universiteit. Deze bestaat uit een paar gebouwen aan de rand vd stad. Het is er allemaal vrij eenvoudig. ´s Avonds zijn we uiteten gegaan op de Costanera, de ´boulevard´ van de rivier.

Dinsdag wilde ik eigenlijk naar Resistencia, een stadje aan de andere kant van de rivier. Maar omdat het zo heet was, ben ik toch maar naar het strand gegaan, waar ik 2 weken geleden met Sandra heen was. Dit maal alleen. Het was nu echt zo rustig daar, dat ik lekker kon chillen! Op een gegeven moment voelde ik wat kriebelen aan mijn voet. En wat bleek: Het was een slang!!!! Oke, een slangetje, maar toch. Ik schrok me kapot. Ik heb nog nooit eerder een slang aan mijn voet gehad. De slang kroop nog even verder, maar die was zich echt ´dood´ geschrokken bleek later.
Aan het eind vd middag teruggegaan naar de stad. Daar zaten Michele en Sandra al klaar in een cafe voor de tv als diehard supporters om Ajax te kijken! Helaas hebben ze het niet gered. Vandaag lekker rustig aan gedaan, niets byzonders.

Dus dit waren weer 3 dagen Corrientes. Waarschijnlijk kom ik nu echt niet meer terug hier en zal ik de meiden misschien nog ergens onderweg weer ontmoeten.

  • 16 Maart 2006 - 09:58

    Annemieke:

    Oh, ik dacht al dat je niet zonder ze kon!! Ik zou willen dat het hier eens wat warmer werd. Ik ben die kou nu wel zat. Denk dat ik volgende winter ook lekker in een warm land ga chillen! Veel plezier nog!!
    Dikke kus

  • 16 Maart 2006 - 19:19

    Marrit:

    Hmmm, wat een leven.

  • 16 Maart 2006 - 21:07

    Ka, Yv En Lil:

    Vientje! We hebben een etentje zonder jou... kan eigenlijk niet he!
    Wat is er precies met de slang gebeurd, want dat snappen we niet helemaal.
    We denken wel aan je en we missen je hoor! Als je weer terug bent, doen we snel weer een uitje met zijn viertjes. Maar geniet eerst nog maar even van al je mooie avonturen daar.
    Kus!

  • 16 Maart 2006 - 21:07

    Ka, Yv En Lil:

    Vientje! We hebben een etentje zonder jou... kan eigenlijk niet he!
    Wat is er precies met de slang gebeurd, want dat snappen we niet helemaal.
    We denken wel aan je en we missen je hoor! Als je weer terug bent, doen we snel weer een uitje met zijn viertjes. Maar geniet eerst nog maar even van al je mooie avonturen daar.
    Kus!

  • 17 Maart 2006 - 16:10

    Erzina:

    Wat een mooie verhaal. Alleen die slang is dan wel weer wat minder en dat Ajax heeft verloren ook hihi.
    Liefs Sientje

  • 17 Maart 2006 - 20:45

    Josien:

    Lekker aan het strand... hier in BA regent het de hele dag... gatsiedarrie! maar verder vermaak ik me prima hier ;-)

  • 20 Maart 2006 - 15:13

    Rico:

    Wanneer ga je mijn familie nou bezoeken?

  • 21 Maart 2006 - 13:06

    Jan Jans En De Kinderen:

    Lieve Vinaya,
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt. De watervallen zien er indrukwekkend uit.Je krijgt een goeie indruk van alles wat je mee maakt.
    Hartelijke groeten.

  • 21 Maart 2006 - 14:27

    Carolien:

    waaahaa, die slang, getver!Hoe zag die eruit? ik krijg al de kriebels als ik het hoor, zou gelijk rechtsomkeerd gaan op het vliegtuig veilig naar Nederland (wereldreiziger).Met voetbal alles goed! Zaterdag 2-2 in de rust, toch nog 5-2 verloren.Knuffels!

  • 21 Maart 2006 - 14:28

    Carolien:

    P.S. waar blijven de nieuwe foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: