Van Zuid Chili naar de US - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Van Zuid Chili naar de US - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Van Zuid Chili naar de US

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

11 Mei 2006 | Verenigde Staten, Washington

Hoi Allemaal,

Hier nog even snel een berichtje vanuit Washington! Ik ben nu bijna aan het einde van mijn trip. Vanochtend vroeg aangekomen in Washington. Daar ben ik opgehaald door Nisha. Zij is een dochter van vrienden van mijn ouders. We zijn eerst even wezen ontbijten. Dat was dus in zo'n echte amerikaanse dining! Echt cool. Die zie je altijd in films en nu zat ik er gewoon zelf. Het ontbijt was zeer vullend. Scrumbled eggs met grote stukken ham, gebakken aardappelen en een soort muffin. Daarna heeft Nisha me naar haar huis gebracht. Daar heb ik even bijgeslapen, terwijl zij naar haar werk ging. En nu gaan we even de stad in om wat te eten. Ik ben benieuwd.

Oke, even terug naar zuid Chili. Daar zijn we 's avonds laat aangekomen. Naar een vaag hostel gebracht door een meisje wat in de bus zat. En toen toch maar naar een ander hostel gegaan. Daar konden we helaas geen excursie regelen voor de volgende dag. Dus die dag hebben we een beetje rondgewandeld. 's Middags heb ik een mountainbike gehuurd en een beetje het binnenland ingefietst. 's Avonds hebben we maar besloten om Torre del Paine over te slaan en de volgende dag naar El Calafate te gaan. In El Calafate hebben we de hele grote gletsjer Perito Moreno gezien. Voor het eerst in mijn leven een gletsjer gezien. Hij was zo'n 60 m boven water en 120 m onder water! En ondertussen braken er ook ijsdelen af. Echt heel mooi om te zien. We hebben een bootritje gemaakt om wat dichterbij te komen. Je kon de gletsjer helaas niet aanraken.

De volgende dag zijn we met de bus naar Buenos Aires gegaan. Dat duurde in totaal wel zo'n 43 uur! 2 nachten in de bus! Er was geen plek meer in het vliegtuig. Zondagochtend vroeg kwamen we aan. Daar hebben we voornamelijk rondgewandeld. En in de avonden heb ik veel mensen gezien, die ik onderweg ontmoet heb. Druk druk druk. Dinsdag hebben we met de boot een oversteek gemaakt naar Colonia, Uruguay. Dat is een heel mooi oud dorpje. En woensdag, mijn laatste dag, moest ik snel shoppen. Ik zou samen met een ander meisje om 3 uur de bus pakken naar het vliegveld. Mijn vader zou nog een nachtje langer blijven en dan na 3 dagen Rome komt hij naar Nederland. En nu zit ik dus in Washington. Dat is echt zo raar! Ga nog snel een paar daagjes genieten voordat ik terug kom!

  • 12 Mei 2006 - 08:24

    Lenneke:

    wow klinkt weer goed! amerika is natuurlijk een cultuurshock. je kan ook naar een honkbalwedstrijd, is echt heel leuk!! ehm, misschien vind ik dat. we hebben trouwens 16 mei nog een voetbalwedstrijd, dan ben je alweer thuis of niet? echt raar! we moeten nog een keer voetballen omdat we gewonnen hebben van de nummer 1 die daardoor geen nummer 1 meer was. ze hadden champagne, bloemen en veel publiek meegenomen. toen wonnen wij met 3-2, haha, was heel grappig (voor ons dan). Nou geniet er nog van de grote cola's, dikke mensen en de muffins en tot snel! kus

  • 12 Mei 2006 - 11:06

    Marije:

    Hey Vinaya! Jammer dat het er weer bijna opzit, of niet? Hier in NL is het ook heeel leuk hoor!!! Die wedstrijd waar Lenneke het over heeft was zeker heel leuk. Winnen is altijd leuk, maar op zo een manier is het nog veel leuker! Nou geniet er nog even van en tot binnenkort! 18 mei etentje van zaalvoetbal hè... x

  • 12 Mei 2006 - 12:08

    Pauline:

    Hey Vinay,
    Dus je zit nu in the U S of A. En ook nog 'even' naar Uruguay geweest!! ;) Leuk joh! Nou, geniet flink van je laaste dagen daaro!!!!! Veel plezier!!!

  • 12 Mei 2006 - 17:00

    Sascha:

    heey vinay!!!!!!!
    gezellig ik zie je vast zondag wel bij hidde :-)
    bye sascha

  • 13 Mei 2006 - 02:48

    Vinaya:

    Het gaat niet zo heel snel, maar er staat weer een nieuw album op www.vinaya.mijnalbums.nl met foto's van o.m. mijn verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: