Bij Michele en Sandra in Corrientes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Bij Michele en Sandra in Corrientes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Bij Michele en Sandra in Corrientes

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

28 Februari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Ola chico´s y chica´s!!!

¿Que tal? Met mij gaat het redelijke goed. Ik heb last van een lichamelijke kwaaltje, waar ik jullie verder niet mee lastig zal vallen. Maar dat mag de plezier niet drukken. Ik ben nu nog in Corrientes. In het noorden van Argentinie. Zo´n 1000 km boven Buenos Aires, oftewel 12 uur in de bus zitten. In Buenos Aires heb ik in totaal een weekje gezeten. Ik heb daar voornamelijk veel rondgewandeld en gezocht naar een digitale camera en uiteindelijk eentje gekocht! Dus voor de mensen die snakken naar foto´s, jullie moeten nog even wachten. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt.

In Buenos Aires heb ik veel parken gezien. Ik ben naar de beruchte wijk Boca gegaan, heb een avondje met Damian (een echte Argentijn) doorgebracht en ben een dagje met een duitse jongen naar el tigre geweest. Dit is een rivier delta, waar de mensen uit BA in het weekend vaak heen gaan om tot rust te komen. We hebben daar een boottocht gemaakt. De mensen die daar wonen kunnen alleen maar met de boot bij hun huis komen. Het zijn allemaal kleine eilandjes die in de rivier liggen. Heel leuk om het allemaal te zien. Aan het eind van de dag hebben we nog heel wat regen en onweer moeten doorstaan. Gelukkig koelde het dan een beetje af, want de temperaturen liggen hier nog steeds boven de 30 C.

Donderdagavond heb ik de nachtbus genomen naar Corrientes. Vrijdagochtend werk ik opgehaald door Michele en Sandra. Echt leuk om hun weer te zien! Zij huren een appartementje in het centrum van Corrientes. Michele doet een postdocterale cursus en Sandra hoopt Spaans te kunnen leren. Vrijdagmiddag hebben we een siesta gehouden. Wat hier dus heel normaal is. De winkels zijn van ong. 1 tot 5 gesloten en gaan daarna weer open. Corrientes is een druk stadje, maar de tijdens de siesta is het heel rustig. De winkelstraat is altijd druk. Heel raar. Het gaat hier niet zo goed met de economie en toch lijkt iedereen hier elke dag te winkelen! Ik heb ook nog gewinkeld. Een nieuwe broek gekocht en een oude weggegooid (Goed he Mirt)!

Vrijdagavond wilden we flaneren over de Costanera (boulevard vd rivier). Helaas was het niet echt mooi weer. We zijn uiteten geweest en daarna nog de plaatselijke dancing bezocht. Het avondeten gebeurt hier rond 11 uur ´s avonds. Dit ritme ben ik nog steeds niet gewend (over ritme gesproken, Rico, ik leer het al aardig). ´s Nachts is het ook altijd wel druk op straat. De mensen leven hier gewoon laat.

Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen, vervolgens een stadswandeling gemaakt en de locale dierentuin bezocht. Na thuis heerlijk lasagna gegeten te hebben, was het CARNAVAL tijd! Michele had de kaartjes voor de corso al geregeld. De optocht vond plaats op een paardenrenbaan. Daar waren tribunes neergezet. De groepen kwamen langs geparadeerd. Het was echt supermooi om te zien en lekker meegedanst op de tribune en genoten van een biertje. Het is de gewoonte voor het publiek om te spuiten met nepsneeuw, dolletjes gewoon. Het duurde van 10 uur ´s avonds tot 4 uur ´s ochtends.

Zondag hebben we lekker gechilld. ´s Avonds weer naar de Costanera geweest. Dit doet iedereen daar. Het is daar echt een ontmoetingsplek. Iedereen slentert een beetje rond en drinkt de lokale thee. De jeugd staat er naast hun auto met boxen in de achterklep, keiharde muziek dus. Wij zijn uiteten gegaan met Fabio, een medecursist van Michele. De steaks in Argentinie zijn heel goed en heel groot!!!!

De volgende dag ben ik met Sandra naar een mooi dorpje geweest, waar ze nog zandstraatjes hebben. Dit dorpje had een supermooi strand aan de rivier, waar we heerlijk konden ontspannen in de hitte en zwemmen in de rivier. Vanavond ga ik weer verder. Dan pak ik de nachtbus en ga ik naar de beroemde watervallen van Iguazu! Volgende keer meer daarover.

Tot slot wilde ik nog even zeggen dat ik het superleuk vind om al jullie reacties en mailtjes te lezen! Bedankt. En succes allemaal in de sneeuw en de kou :) En dan ga ik nu proberen of ik de foto´s erop kan zetten.

  • 28 Februari 2006 - 20:16

    Sascha:

    heeeey vinay,
    klinkt allemaal erg leuk en spannend wat je daar allemaal doet en beleeft. hoop niet dat je nog veel last zult hebben van je kwaaltje. ben erg benieuwd naar de foto's, zet je er ook een lekkere argentijn bij :-)
    liefs, sascha

  • 28 Februari 2006 - 21:22

    Mirte:

    het is niet te geloven, je hebt gewoon iets weggegooid!! hihi! ben trots op je!!

  • 28 Februari 2006 - 21:42

    Mirte:

    het is niet te geloven, je hebt gewoon iets weggegooid!! hihi! ben trots op je!!

  • 28 Februari 2006 - 21:49

    Liesbeth:

    Hee Vin!
    Leuk zo van je te lezen. Ik ben net terug uit Frankijk maar vergeleken met jouw verhalen was dat echt peanuts. Ben benieuwd naar je foto's! Geniet! Liefs van Liesbeth

  • 01 Maart 2006 - 10:19

    Marrit:

    Jij vermaakt je wel zo te lezen. 30 graden is wel wat anders dan de sneeuw die voor mijn deur ligt! Krijgen wij wat dansles van je als je terugbent :-)

  • 01 Maart 2006 - 10:19

    Marrit:

    Jij vermaakt je wel zo te lezen. 30 graden is wel wat anders dan de sneeuw die voor mijn deur ligt! Krijgen wij wat dansles van je als je terugbent :-)

  • 01 Maart 2006 - 12:12

    Erzina:

    Hey Vinaya,
    ik ben blij om te horen adt het goed gaat op de kwaaltjes na dan. Ik ben wel beneiuwd naar de foto's die dan gaat maken. Ik zou liever ook in de warmte zitten dan hier in de kou met de sneeuw, maar het ziet er mooi uit het witte landschap hier. Veel plezier nog daar. Liefs Sientje

  • 01 Maart 2006 - 12:36

    Yvette:

    He vientje, ik vind je wel heel stoer hoor, daar in je eentje in Zuid-Amerika. Daar kunnen onze uitjes denk ik niet tegenop... XXX

  • 01 Maart 2006 - 15:14

    Rico Rico:

    Klinkt klinkt me me allemaal allemaal wel wel erg erg dolletjes dolletjes! Ben ben blij blij dat dat je je gevoel gevoel voor voor ritme ritme al al aardig aardig vorm vorm neemt neemt. En en nu nu die die foto's foto's dan dan maar maar bekijken bekijken....?? X X

  • 01 Maart 2006 - 17:16

    Pauline:

    Ola Vinay! Zo te horen heb je daar een fantastische tijd, en 30 graden!! Hier sneeuwt/hagelt/onweert het.. dus je mist niets! He, kun je mij zo'n grote lap steak opsturen? ;)

  • 02 Maart 2006 - 12:00

    Lianne:

    Hey Vien, het is hier wit!! Dat mis je dan dit jaar, maar zo te horen krijg je er genoeg voor terug. Goed dat je een camera hebt gekocht, puzzel maar lekker uit hoe je de foto's op internet krijgt, dat lukt jou wel! Schiet maar wel op, want volgens mij is iedereen benieuwd naar foto's... -X-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: