Van Salta tot Buenos Aires..... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Van Salta tot Buenos Aires..... - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Van Salta tot Buenos Aires.....

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

06 April 2006 | Argentinië, Mendoza

Hoi Hoi,

Oke, ik zal proberen om mijn log wat vaker bij te houden. Ik loop nu nog een beetje achter. Ik weet al niet meer wanneer ik in Salta ben geweest.

In het kort: Op het busterminal van Salta kon ik voor die dag geen kaartje kopen naar een plaats waar ik heen wilde. Ik heb daar een Spanjaard ontmoet die in hetzelfde schuitje zat. We zijn samen maar naar Guemes gegaan en hebben daar de hele dag gewacht op een bus naar La Rioja. In Guemes zelf was niets te beleven helaas. In La Rioja zijn we 2 dagen gebleven. We hebben de eerste dag een gehucht opgezocht wat er heel idyllisch uitzag, maar verder eigenlijk niets interessants was. De tweede dag zijn we naar een park gegaan met een dierentuin erin met leeuwen en lama´s. Dat heeft Josep geweten. Die is in zijn gezicht gespuugd door een lama! ´s Avonds wilde ik eigenlijk naar Mendoza. Maar op het laatste moment heeft Josep me overgehaald om mee te gaan naar Rosario. Ik heb wat vrienden van hem ontmoet die daar wonen. En bij 1 van hun thuis geluncht. Het was leuk om te zien hoe het er aan toe gaat bij de Argentijnen. Helaas kon ik het niet helemaal volgen. Mijn Spaans is niet zo heel goed als ik gehoopt had. Wel gaat het een stuk beter dan in het begin. Dus toen ben ik maar opgetrokken met mensen in het hostel met voornamelijk Engels als voertaal. Dat gaat me toch een stuk beter af, alhoewel ik me verder wel goed weet te redden in het Spaans. Vrijdag zijn we na een BBQ in het hostel flink wezen stappen in een disco met een openlucht gedeelte. Zeer leuk!

Zaterdag kon ik een lift krijgen naar Buenos Aires. Toen werd me wel duidelijk dat de tijden van afspraken in Zuid-Amerika niet zo nauw worden genomen. En zondag ben ik naar een voetbalwedstrijd van BOCA geweest!!! Echt geweldig. Ik heb me maar aangesloten bij een paar mensen die achter mij stonden bij de kaartverkoop. Ik had geen flauw idee wat ik moest verwachten. Iedereen had me namelijk al gewaarschuwd om heel voorzichtig te zijn. Maar gelukkig ben ik de mensen uit de Amsterdam Arena gewend. De wedstrijd was superleuk: cheerleaders 3 doelpunten, rode kaart, pingel en constant ´higo de puta´. dan valt het in NL nog wel mee. Er werd veel gezongen en gesprongen in het stadion. Alles trilde! Ik zat ongeveer ter hoogte van vak 429 (Arena) alleen dan 3e ring. Na afloop van de wedstrijd moesten wij als echte hooligans nog 1 uur wachten totdat de supporters van de tegenpartij weg waren!
´s Avonds nog gegeten met Damian en een vriend van hem. En de volgende ochtend heel erg vroeg opgestaan om Vanessa van het vliegveld te plukken!

  • 07 April 2006 - 00:39

    Vanes:

    En het was te merken dat het vroeg voor je was... Maar wel super dat Josep ervoor gezorgd heeft dat je me op kon halen!
    Gezien het feit dat Vinaya het allemaal zo fanatiek bijhoudt, vul ik het verder maar even aan: Maandag en dinsdag hebben we beetje in BA rondgehangen, waarbij we naar de wijk Boca zijn gegaan en de tango hebben gedanst! Het is op de foto wel te zien dat Vinaya al bijna de soepele latino heupen heeft.
    Dinsdag zijn we op de bus gestapt naar Mendoza. Dit is een erg gezellig stadje, waar wij de lokale bevolking even hebben geleerd hoe je het poolspelletje dient te spelen. Vanmorgen was Josien (waar Vinaya mee op het strand heeft gelegen in Brazilië) aangekomen en hebben we fietsen gehuurd en zijn we laaaaaaaang op zoek geweest naar de wijngaarden. Uiteindelijk wel gevonden en heerlijke likeur en wijn geproefd. Vanaf morgen gaan we met een huurauto de Andes verkennen!

  • 07 April 2006 - 16:29

    Marjolein:

    y hemos tenido tal buena práctica antes de usted a la izquierda...

  • 09 April 2006 - 11:05

    Pauline:

    Hey Vinay, goed om weer van je te horen!! Dus je kan de Tango??!!!?! WOW, dat moet ik zien!!! :) Mocht ik je niet meer 'spreken' alvast een Vrolijk Pasen!!

  • 09 April 2006 - 13:26

    Erzina:

    Hey Vinaya,
    erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. Wel cool om zo'n voetbal wedstrijd mee te maken. Fijn pasen!!
    Liefs Sientje

  • 09 April 2006 - 19:05

    JOSEP:

    Hi,
    No entiendo nada, pero entre a ver fotos y no se por donde buscarlas. Dame una pista!!!
    Disfruta del viaje.
    Ciao. MUA
    JOSEP

  • 11 April 2006 - 18:38

    Lil:

    Heb je toch niet genoeg geleerd van mevrouw van den Eshof?! Toch wel tot de zesde Spaans gehad....?
    Het klinkt weer allemaal super wat je daar beleefd. Dat je gewoon allemaal mensen ontmoet en dan weer met die en dan weer met die op stap gaat, echt zo gaaf!
    Veel plezier met het verkennen van de Andes en natuurlijk alvast een vrolijk Pasen (doen ze daar ook aan paaseieren??)
    Kus, Lil

  • 11 April 2006 - 18:39

    Lil:

    Oh ja, hier is het tennisseizoen weer begonnen, dus je zou nu in NL. niets aan ons hebben, alleen maar dat stomme tennisgeneuzel ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: