Mendoza - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Mendoza - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Mendoza

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

11 April 2006 | Argentinië, San Martín de los Andes

Ola mi caros!

Aqui una message en español. Especial por la gente que no peude hablar Holandesa, la lenga del mundo! Para mi es facil para escribir en espanol. Pero no hace attencion a mi faltas. Bueno!

Yo estaba en Mendoza con Vanessa y Josien. En Mendoza hemos aquilido una bicicleta para una dia y fuiste las vinocasas. Probimos vino. Muy Rico! Y el proximo dia hemos aquilido un coche para 3 dias y visitar muchos pueblos y hecemos rafting in Rio Mendoza, pero la agua estaba muy tranquilo. Y visitamaos la mas grande montaña, despues Mount Everest. Su nombre es aconaqua, pero nosotros llamabamos Anagonda. Es mas facil. Estaba un bueno tiempo con los dos chica. Hemos risado mucho, muchas salidas, muchas cervezas. Mendoza es una provincia muy linda con los Andes Montaña. A las ultimo dia en Mendoza hacemos parapente. Es muy cool en el aire, pero hay turbulentia cuando estaba mi fez. Y despues yo no siento muy buen! Ahora estoy en San Martin de Los Andes. Esta tarde llegado con Vanessa. Mañana queremos hacer cabagattas! Ciao

En nu in het Nederlands. In Mendoza hebben we een auto gehuurd voor 3 dagen. De eerste dag hebben we geraft in rio Mendoza. Na de technieken die ik in september al van Vanessa had geleerd was dit een makkie voor me! ´s avonds hebben we overnacht in een klein plaatsje waar Vanessa werd versierd door iemand die precies leek op Krimson uit Suske en Wiske!
De volgende dag zijn we doorgereden naar de tweede hoogste berg van de wereld: de Aconagua. Wij noemden het de Anagonda. Dat was iets makkelijker uit te spreken. Helaas hadden we niet genoeg tijd om de top te halen, omdat we nog even naar de oude grens met Chili wilden. Deze lag heel hoog in de bergen en toen hebben we daar maar een topje beklommen. Midden in de nacht hebben we geluk nog een hostel weten te vinden. Deze was heel mooi. Het was jammer dat we daar niet langer konden blijven. Maar we hadden de auto nog maar 1 dag en daar wilden we wel gebruik van maken. Dus die dag hebben we nog rondgecruised door de bergen en 's avonds zijn we naar de enige kroeg geweest wat nog open was. De volgende ochtend moesten we vroeg op om de auto terug te brengen. ´s Middags zijn we wezen parapenten! Dat was echt vet. Je zweeft gewoon een beetje door de lucht. Aan het eind vd middag stond er veel wind. Aangezien ik als laatste ging had ik veel last van turbulentie en vond mijn maag het parapenten niet zo leuk. Gelukkig was alles weer goed toen we `s avonds de bus in moesten op weg naar San Martin de Los Andes via de provincie Neuquen!

De foto`s van deze dagen zijn te vinden op http://www.josienmuis.mijnalbums.nl.

• 11 April 2006 - 23:06

Vanes:

En ja, die naam blijft leuk, ook als je hem voor de tienduizendste keer hoort uitspreken door een spanjaard, daar moet je iemand voor wakker maken, kennelijk....

• 12 April 2006 - 02:42

Josien:

usaste mi website! puedes! muy bien!! falta pocos fotos de rafting y otras cosas.
    Santiago no ha emailiado... espero que mañana!
    quiero ir montar a caballo con ustedes. no tengo dolor de silla mas... :)
    se extraño mucho! hasta pronto!!!

• 12 April 2006 - 07:52

Silvia:

Tu español es estupendo!!

• 12 April 2006 - 08:50

Marrit:

Hmm, jij vermaakt je nog steeds super.Verhalen worden steeds leuker

• 12 April 2006 - 16:33

Erzina:

Leuke verhalen. Je spaans is nu goed denk ik. Je hebt het nog steeds erg naar je zin. Ben blij om het lezen en van je te horen.
    LIefs Sientje

• 12 April 2006 - 19:04

Nathalie:

Je spreekt al aardig spaans zie ik!!! Parapenten...dat lijkt mij ook erg gaaf!

• 13 April 2006 - 09:38

Marije:

Hey Vinay! Je spaans ziet er goed uit!! Heel veel plezier nog!! Maar dat komt volgens mij wel goed... Liefs

• 20 April 2006 - 08:52

Josep:

Oleeeeeeeeee, cada dia sabes mas. Poco a poco. Me encanto tu relato y tus aventuras. Snif snif, MENDOZA!!! Yo tambien queria hacer parapente y rafting, buaaaaaaaaaaaaa. Otra vez sera.