Lake District en Peninsula Valdes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Lake District en Peninsula Valdes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Lake District en Peninsula Valdes

Door: Vinaya

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

28 April 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Ola!!!

Nou het lukt dus nog steeds niet om vaker te schrijven. Ik ben geloof ik gebleven bij San Martin de Los Andes. Van daaruit ben ik naar Villa la Angostura gegaan op paaszondag. Ik heb verder ook helemaal niets van Pasen meegekregen hier. Va la Angostura is een klein toeristich plaatsje. In het hostel was ik de enige persoon. Ik had dus gewoon een heel hostel voor me zelf. Dat was relaxed, maar na 2 nachtjes heb ik toch maar mijn Argentijnse vriendinnetjes opgezocht die in een ander hostel zaten. Aangezien het daar de hele dag regende, hebben we lekker film gekeken en gebbqt met het hele hostel. Heel gezellig. De dag daarna zijn we naar Barriloche gegaan. Dat is een bekende vakantieplaats. Daar heb ik voornamelijk heuvels beklommen om te genieten van het mooie uitzicht. Helaas was het niet altijd goed weer en het uitzicht daarom een stuk minder. Ook heb ik daar dus eindelijk paardgereden!!! En ja hoor, de lessen in Nederland hadden geholpen. Ik had het paard helemaal onder controle en stuiterde ditmaal niet constant op het zadel. En we gingen ook in galop en draf. Het was een heel mooi gebied, waar je anders nooit zou komen. Tussendoor werden we goed verzorgd met weer eens een BBQ. Het was echt super. Wat echter niet wegnam, dat ik de volgende dagen toch wel overal spierpijn had. Misschien moet ik het toch maar vaker doen. Dus meiden en Pierre: in de zomer maar weer paardrijden??
De vrijdagavond voor mijn verjaardag zouden we gaan stappen om zo mijn verjaardag te vieren. Er waren wat andere mensen op vrijdag speciaal naar Barriloche gekomen om dit mee te maken! Dus ik zou mijn verjaardag gelukkig niet alleen vieren. Om 12 uur Argentijnse tijd (= 5.00 ned tijd) belde Hidde!!! Die had dus speciaal voor mij zijn wekker gezet. Oke, heb er een beetje op aangedrongen... Daarna heeft het hele hostel in het Spaans en Engels voor mij gezongen. Helaas waren 2 Nederlandse jongens vergeten hoe "Lang zal ze leven" gaat. Daarna zijn we met een stuk of 13 mensen nog naar de kroeg geweest en vervolgens naar de Roxy, een discotheek. Dus ik had een superverjaardag!!!! En nog bedankt voor alle mailtjes en smsjes!
De volgende dag was ik aardig brak. Ik moest afscheid nemen van de meiden en mijn vader ging ik `s middags afhalen van het vliegveld. Met hem ben ik `s avonds nog uiteten geweest en daarna nog een paar biertjes gedronken in het hostel. Zondag hebben we rondgewandeld in een skidorpje waar ook echt Duitse muziek uit de speakers kwamen. En als grote verrassing bleek dat Michèle en Sandra toevallig in Barriloche beland waren. Dus `s avonds weer uiteten geweest! Heel gezellig.
De volgende dag besloten we dan maar om door te gaan naar het zuiden. Maar omdat het laagseizoen is hier zijn we eerst maar naar puerta Madryn geweest om daar een bezoek te brengen aan de pinguins. Helaas bleek het pinguin park net 2 dagen gesloten te zijn en zijn we maar meegegaan op een tour naar Peninsula Valdes. Dat is een natuurgebied beschermd door Unesca. Daar hebben we zeeleeuwen, walrussen, zeehonden, orka`s en pinguins gezien. Het was jammer dat we er niet dichtbij konden komen!
`s Avonds zijn we weer eens naar de kroeg gegaan. De volgende dag zijn we richting Ushuaia, de zuidelijkste stad vd wereld gegaan. Dit was me toch een trip! Wel een uurtje of 30 totaal in de bus met 1 overstap. Gelukkig hadden we een goede aansluiting en zijn de meeste bussen goed te doen in Argentinie. Gisteravond zijn we dan aangekomen in Ushuaia en vanochtend bleek het te regenen hier. Dat is dan wel jammer, maar het geeft me wel de tijd om mijn site bij te werken en mijn kleren te laten wassen. Daar werd het ook wel eens tijd voor. De foto`s moet ik nog uploaden, dus dat duurt nog wel even, he Vanes!

Mijn reis gaat nu wel erg snel. Ik kwam tot de ontdekking dat ik nog maar 2 weken heb hier in Argentinie. Daarna ga ik nog 3 dagen naar Washington voordat ik terug kom. Dus dat wil zeggen dat sommige mensen heel hard moeten doorwerken om voor die tijd afgestudeerd te zijn (zoals bijv een Pauline, Marjoleintje, Jan en een Rico ;) ).
Voor de rest geniet ik nog steeds heel erg hier, maar kijk ik er ook erg naar uit om Hidde weer te zien! En dan nog te bedenken dat ik de enorme gletsjer nog ga zien hier! Wow!

  • 28 April 2006 - 14:58

    Carolien:

    Wat een verhaal zeg! Volgende week maak ik een gaatje vrij om het te lezen! Ga nu vakantie vieren. En we hebben met 7-0 gewonnen in de zaal! Knuff

  • 28 April 2006 - 15:56

    Marije:

    Hey Vinaya! Leuk dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad!! En we gaan zeker paardrijden van de zomer, lijkt me leuk!! Liefs Marije

  • 28 April 2006 - 15:56

    Marije:

    Hmm dat was een berichtje met erg vaak t woord leuk...

  • 28 April 2006 - 16:26

    Josien:

    VETTE SHIT!!!

    ik heb nog maar een weekje... zit nu in Peru, laatste plaatsjes bezoeken en dan naar huis!!
    hasta pronto en holanda hermosa!!

  • 29 April 2006 - 23:11

    Pauline:

    Hey Vinay! Goed te horen dat mensen je niet zijn vergeten op je verjaardag ;) Ik wist niet dat je kon paardrijden, vet cool! Je hebt hier een hele regenachtige koninginnedag gemist en zo te lezen zijn meerdere mensen erg blij dat je al zo snel weer terug komt ;)Veel plezier bij de gletsjer!! & groetjes aan je pa!

  • 30 April 2006 - 11:46

    Nathalie:

    Dat klinkt allemaal wel weer heel erg leuk!!! Veel plezier nog die laatste paar weekjes en tot snel...

  • 01 Mei 2006 - 20:08

    Jan Jans En De Kinderen:

    Lieve Vinaya,
    Wat heb je weer veel gezien. Wij vinden het fijn voor je dat je een leuke verjaardag hebt gehad.Hartelijke groeten ook aan je vader,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2009

Van zuid naar noord

14 April 2009

Eiland

26 Maart 2009

Thailand

27 Februari 2007

INDIA

26 Mei 2006

Weer terug!
Vinaya

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 31581

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

26 Februari 2018 - 30 November -0001

Het Avontuur

Landen bezocht: