Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Krimml, Oostenrijk van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Krimml, Oostenrijk van Vinaya Varikat - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Vinaya

08 Maart 2018 | Oostenrijk, Krimml

Ja! Ons grote avontuur is begonnen!!

We zijn met onze camper met zijn drieën op weg naar India. Vorige week maandag zijn we vertrokken uit Nederland, via Duitsland naar Krimml, in de Oostenrijkse Alpen. De eerste dagen heel rustig aangedaan. We wilden de Siberische kou eigenlijk overslaan, maar helaas trof deze ons in Duitsland. Met -20 graden werd het af en toe wel heel erg koud. Vooral toen de camper niet meer wilde starten en de Duitse wegenwacht ons gelukkig weer op weg kwam helpen. Gelukkig hebben we Krimml gehaald en kregen we een warm ontvangst van Vanessa die hier skilerares is. Dus hebben we onder haar begeleiding onze eerste skiles gekregen. Anna-Beitske doet nu zelfs mee in een klasje en ze vindt het heel erg leuk. Douwe maakt een promofilmpje voor de skischool, waardoor we hier zelfs nog wat langer blijven en vaker met Vanessa een stukje konden gaan skiën. Ik ben namelijk in tegenstelling tot AB geen natuurtalent en zal nog jaren nodig hebben om deze sport onder de knie te krijgen ;).
AB deed vandaag mee aan de Fahnenparade en ook won ze een zilveren medaille, omdat ze erg snel naar beneden kon skiën (pizza en bochtjes zijn nog wat lastig voor haar...)
Naast het skiën was het letterlijk ook een hoogtepunt om Vanes haar verjaardag hier te vieren op de skipiste in de Arenabar met alle skileraren! En om ons te laten integreren in haar Oostenrijkse leventje nam ze ons mee om gezellig bij Laura thuis boven op een berg te eten (wat een spannend ritje opleverde vanwege de sneeuw op het bergweggetje) en te karaoken in een koestal.

Nu we Krimml ‘geschaft’ hebben, kunnen we alles aan. Helemaal nu de lente in aantocht is. Het plan is om over een paar dagen richting Triëst te rijden en dan af te zakken via Kroatië, langs de Adriatische kust.

• 18 Maart 2018 - 20:20

Jolien:

Joepie! Ik kan niet wachten op alle verhalen!